Dé é mycké nu

Hissen

Det är tydligt att vi skjutit på hissrenoveringen för länge eftersom den nu stannar mest hela tiden. Anledningen till att vi inte gjort något tidigare är att er ordförande har varit lite motvalls och försökt att vänta med renoveringen i det längsta eftersom det innebär vissa förändringar på hisskorgen och till en icke försumbar kostnad på cirka 350 000 kronor. En kostnad som jag hade hoppats att kunna spara tills vi sett inkomsterna från gårdshusprojektet. Men nu har vi nog nått vägs ände. Vi har infodrat och erhållit två offerter, en från Otis och en från Mankanhiss AB, och skall nu i novembers första vecka beställa renoveringen som bör vara klar tills lucia. Tills det kommer hissen dessvärre att stå.

SENASTE NYTT: Tyvärr så var vi lite för tidsoptimistiska i hissbesluten. Efter att under helgen utvärderat hissofferter och redan igår bestämt leverantör i tron bl.a. att vi skulle kunna få renoveringen gjord tämligen omgående så har det visat sig vara väl optimistiskt.

Vårt förstaval innebär renoverad hiss nästa sommar och andravalet montagestart i början på mars 2011. Vi gör så länge ett nytt försök med konstgjord andning på befintlig hiss och funderar ett tag till.

 

Källaren

Nu när berörda haft tid på sig att plocka bort eventuellt fuktskadat ur sina källarförråd så kommer fuktsanering av källaren att startas bums.

 

Porten

Ny portkod kommer att införas i månadsskiftet november december. Meddelande om exakt dag och ny kod kommer att läggas i respektive postbox samt anslag med mitt mobilnummer för info vid kodboxen på ”bytesdagen”.

 

Postbox

Det blev ju bra med dörrarna och med postboxarna förutom att ”ej reklam-skylten” hamnat fel. Anslag om man inte vill ha gratistidning måste upp och några har i onödan fått box ”nere på golvet” när det finns lediga på bekvämare höjd.

Meddela mig om ni vill flytta box och/eller slippa gratistidningar så skall det ordnas så småningom.

 

Gårdshus

Efter mycket harvande med SBC, som har varit en som vandring i seg lera, har vi fått kontakt med Å.F. som vi förmodligen kommer välja som ansvarig projektledare och i och med detta så har hjulen börjat rulla igen. Återkommer med mer info angående tidschema, ekonomi etc.

 

 

Styrelsen genom Lars Åberg